خسارت ۵۰ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی از جنگ لبنان 

آکادمی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که گسترش دامنه جنگ در شمال سرزمین‌های اشغالی، خسارتی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار برای اسرائیل به بار خواهد آورد. 

به گزارش مشرق، آکادمی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت که جنگ گسترده در شمال سرزمین‌های اشغالی باعث می‌شود اقتصاد این رژیم با کسری تولید ناخالص داخلی به میزان ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۴ مواجه شود.

بر اساس این گزارش اگر این ارزیابی درست باشد، خسارت ناشی از این اتفاق معادل ۵۰ میلیارد دلار است. البته این خسارت به مدل‌های مختلف خود را نشان می‌دهد که از جمله آنها کسری بودجه کابینه رژیم صهیونیستی است. به عنوان مثال هزینه‌های حمله هوایی روز دوشنبه گذشته به بیروت بالغ بر ۱۶۷ میلیون دلار بود که شبکه کان رژیم صهیونیستی این آمار را ارائه کرد.

این گزارش به بررسی ۳ سناریوی فراروی اقتصاد رژیم صهیونیستی پرداخته و می‌نویسد که این خسارت‌ها می‌تواند تحرک اقتصادی را با مانع جدی مواجه کرده و علاوه بر تعطیلی شغل‌های مختلف به علت تهدیدات امنیتی و کاهش میزان اشتغال و خسارت‌های مالی به وجود آمده در املاک و سرمایه‌ها، به خروج سرمایه‌ها از سرزمین‌های اشغالی و کاهش سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی نیز منجر شود.

گزارش مذکور ۳ سناریوی فراروی اقتصاد رژیم صهیونیستی را در موارد زیر خلاصه می‌کند:

الف: ادامه جنگ غزه و جبهه شمالی بر اساس مدل گذشته

ب: گسترش دامنه جنگ در شمال سرزمین‌های اشغالی به مدت یک ماه

ج: توقف فوری جنگ

این سناریو می‌افزاید که اگر جنگ گسترده‌ای در سرزمین‌های اشغالی ایجاد شود، خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌ها وارد می‌شود و اقتصاد اسرائیل متحمل خسارت ۱۰ درصدی از تولید ناخالص داخلی خود خواهد بود و اگر اسرائیل بتواند بخش زیادی از تهدیدات ناشی از جنگ را از بین ببرد و خسارت‌ها را کاهش دهد، این کاهش به حدود ۲ درصد خواهد رسید.

این گزارش می افزاید که در نتیجه هزینه‌های ناشی از تامین مالی جنگ و برآورده کردن ملزومات روزمره آن در زمینه غذا و نوشیدنی و حمل و نقل و پناهگاه، طبیعی است که میزان بدهی‌های عمومی کابینه نیز افزایش پیدا خواهد کرد، چرا که جبران کسری بودجه معمولاً از طریق استقراض صورت می‌گیرد و به این ترتیب ممکن است این خسارت تا ۱۵ درصد نیز برسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
    1 0
    برای اسقاطیل که مهم نیست. پشتوانه آن آم ریکاست که می تواند هر چی دلش خواست دلار چاپ کنه و دلار هم پشتوانه همان دلار است! یعنی وصل هستند به بینهایت.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
    0 0
    شما بگو هزاران میلیارد! چه فرقی میکنه! تنها موردی که دغدغه صهیونها نیست خسارات مادی و لجستیکی است که براحتی از طریق بانکها و کارتلها و یانکیها و سعودیها جبران مبشود. در عوض دو سه بار اگر تلفات بالای حیوانی تحمیلشان شودباقی راه را خودشان برای نابودی خودشان طی خواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس